
Állatok farsangja - másképp
Műsor:
Saint-Saëns: Az állatok farsangja, valamint Rimszkij-Korszakov, Rameau, Muszorgszkij és más szerzők művei
Műsor:
Saint-Saëns: Az állatok farsangja, valamint Rimszkij-Korszakov, Rameau, Muszorgszkij és más szerzők művei
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sunday, March 16 2025 5:00PM
Közreműködik:
Balázs János (zongora), Michael Davidov (zongora),
Lackfi János,
BDZ à la cARTe ((Kalla-Tóta Hajnalka és Bánhegyi Tünde (hegedű), Markó János (brácsa), Helecz Dániel (cselló),
Botár Bence (bőgő), Kanyó Dávid (fuvola), Szepesi Bence (klarinét, szaxofon))
Már a reneszánsz madrigálok világában is kísérletet tettek arra, hogy állatok jellegzetestulajdonságait jelenítsék meg a zenében. Nem voltak ezzel másképp a későbbi korok zeneszerzői sem, de mind közül talán Camille Saint-Saëns ment a legmesszebb, aki egy több tételből álló ciklusban jelenítette meg az állatok farsangját. Ezen a farsangon azonban nem csak állatok vannak. A szerző ugyanis az állatok közé sorolta a skálákat gyakorló zongoristákat is, de egyik-másik állat zenéjénél megjelenik egy-egy Offenbach- vagy Wagner-paródia is. Saint-Saëns zenéje eredetileg is farsangi szórakoztatásra készült. Ezen az estén azonban nemcsak a francia mester humora és karakterérzéke gondoskodik a közönség szórakoztatásáról, hanem Lackfi János ehhez a műhöz készült versei, más szerzők állat-zenéinek felidézése és Balázs János, valamint Michael Davidov virtuóz zongorajátéka is, melyben partnereik a BDZ à la cARTe Kamaraegyüttes tagjai. Lackfi János így írt a versek alkotásáról: „Az állatok elképesztő viselkedése, külleme pazar képet mutat a Teremtő kifogyhatatlan játékos szelleméről. …. Nagyszerű mulatság volt Saint-Saëns úr állattárának minden egyedéről valami kedves, frappáns, zsivány szókompozíciót kanyarítani. Eljátszani a vasvödröt is összegyűrő kenguru erejével, a hattyú szépséges agresszivitásával, a vegánná lett oroszlán marconaságával, a porcelánboltban ténfergő elefánt ormótlanságával, a lassítottfelvétel-
teknőc alamusziságával, a rohanó antilopok szökdelésével, a víziállatok fura szörny-grimaszaival, a kukacot marcangoló, egymással versengő baromfiak megszállottságával…
És most hozzáfűztük a műsorhoz Rimszkij-Korszakov őrjítő dongóját, Bartók hálóba keveredett legyecskéjét és táncoló, büdös medvéjét, vagy épp Rameau buta tyúkjait. A Cziffra Fesztivál gálaelőadásán, a Zeneakadémián tomboló siker fogadta a produkciót, most még csavartunk rajta egyet-kettőt.”
(A Cziffra Fesztivál és a Szentendrei Tavaszi Fesztivál közös koncertje)
1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
A felkavaró történet főszereplőjének, Majának egy fájdalmas veszteséggel kell szembenéznie – a feldolgozás és az elfogadás során azonban sok minden megkérdőjeleződik az életében: meg kell küzdenie a családja elvárásaival, a társadalmi konvenciókkal, és a legfontosabb emberi kapcsolatait is újra kell építenie..
Miközben a világ a Mamma Mia! című zenés darab kapcsán élteti az ABBA két zenei kulcsfiguráját, addig a musical hagyományait…
Az 1986-ban készült, kultikus családi rajzfilm színpadi változata feledhetetlen szórakozás az egész családnak!
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.